Κέντρο Λογοθεραπείας,
Κέρκυρα

Καθυστέρηση έναρξης ομιλίας


Καθυστέρηση έναρξης ομιλίας

Καθυστέρηση έναρξης ομιλίας

Μήπως δεν μπορείτε να καταλάβετε το παιδί σας όταν μιλάει; Νιώθετε ότι δυσκολεύεται να εκφραστεί; Ανησυχείτε μήπως δεν καταλαβαίνει όλα όσα του λέτε; Τότε είναι πιθανό το παιδί σας να έχει προβλήματα ομιλίας-λόγου. Ένα παιδί με προβλήματα στην ομιλία μπορεί να: Μπερδεύει τους ήχους σε μία λέξη, αδυνατεί να μιμηθεί συγκεκριμένους ήχους ή ομάδες ήχων, παραλείπει ήχους ή/και συλλαβές από τις λέξεις.

 Ένα παιδί με προβλήματα στο λόγο μπορεί να δυσκολεύεται να: Καταλάβει αυτά που λένε, βάζει λέξεις μαζί και να σχηματίζει προτάσεις, βρίσκει τις κατάλληλες λέξεις που χρειάζεται για να εκφραστεί και να συντάξει σωστά τις προτάσεις του, παίρνει μέρος σε μια συζήτηση, εκφράζεται με ευκολία και ανάλογα με τις περιστάσεις.

Το παιδί που παρουσιάζει προβλήματα στην επικοινωνία (λόγο ή/και ομιλία) χρειάζεται λογοθεραπεία. Κάθε θεραπευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τη συνεργασία του ειδικού Λογοπεδικού με την οικογένεια και εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού, το είδος και τη σοβαρότητα του προβλήματος. Έτσι παρέχεται στο παιδί σας ένα ασφαλές και δεκτικό περιβάλλον και εγκαθιδρύεται μία θεραπευτική σχέση

Τα στάδια της φυσιολογικής εξελικτικής ανάπτυξης του λόγου

Έως 12 μηνών: - Το μωρό αντιδρά στους ήχους. - Κάνει βλεμματική επαφή. - Αναγνωρίζει τη φωνή της μητέρας του. - Χαμογελά όταν του μιλάτε. - Ανταποκρίνεται στο όνομά του. - Γυρίζει το κεφάλι του προς την πηγή των ήχων. - Διαθέτει κάποιο βασικό λεξιλόγιο (μαμά, μπαμπά, μπάλα κ.α).

Έως 2 χρονών: - Το λεξιλόγιό του διαθέτει 20-50 λέξεις. - Υπακούει σε απλές εντολές όπως ΄΄όχι, έλα, φέρε΄΄. - Χρησιμοποιεί δύο λέξεις για να σχηματίσει φράσεις. - Χρησιμοποιεί συμβολικά διάφορα παιχνίδια (π.χ τάϊσμα μωρού κ.α).

Έως 3 χρονών: - Απαντάει σε ερωτήσεις. - Κάνει απλές προτάσεις. - Μπορεί να παρακολουθήσει ένα διάλογο. - Του αρέσουν τα παραμύθια και τα παρακολουθεί με ευκολία. - Κάνει ερωτήσεις.

Έως 4 χρονών: - Απαντάει σε όλα τα είδη ερωτήσεων. - Γίνεται κατανοητό και από ανθρώπους που δεν γνωρίζει. - Η ομιλία του πλησιάζει περισσότερο σε αυτή των ενηλίκων όσον αφορά τη γραμματική και το συντακτικό. - Διηγείται τις εμπειρίες του.

Είναι γεγονός ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό και γι’ αυτό μπορεί να υπάρξει κάποια διακύμανση σχετικά με το χρόνο που κατακτά κάποια δεξιότητα, ωστόσο ο μέσος όρος σημαίνει κάτι και ειδικά αν έχει περάσει εξάμηνο και το παιδί δεν παρουσιάζει πρόοδο, τότε θα πρέπει να προβληματιστούμε.